Klik op onderstaande linkjes om documenten te bekijken over de positieve invloed die natuur op kinderen en op uw buurt heeft:
Publicaties | |
---|---|
Groen Dichterbij publicatie: Hoe groen goed doet | ![]() |
Jenaplan: Natuur als leerschool | ![]() |
VHG: Eindrapport Groene Schoolpleinen | ![]() |
Jenaplan: groene speelruimte | ![]() |
Springzaad: Risicovol spelen op het schoolplein-Martin van Rooijen | ![]() |
Stichting BKK: Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar | ![]() |
Stichting BKK: Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar | ![]() |
NRC Lux 18 augustus 2012 Buitendingen | ![]() |
Kinderen spelen dolgraag in het bos | ![]() |
9 redenen om te knutselen met natuurlijke materialen | ![]() |
Eindrapport groene schoolpleinen | ![]() |
Kees Both, 2005, Kinderen in beweging. De wereld van het jonge kind | ![]() |
Louv: Het laatste kind in het bos Kinderen spelen nooit meer ‘zomaar’ in een bos of langs een slootkant. Zelden is een kind nog helemaal op zichzelf in de natuur. Deze generatie ontwikkelt de ‘natuurtekortstoornis’. ‘Een kind krijgt zonder natuur niet per se vreselijke problemen,’ zegt Louv, ‘maar onderzoek laat zien dat natuurbeleving kinderen veel meegeeft, en voor veel kinderen is dit een groot gemis.’ Daarom: ‘Ouders, zorg ervoor dat ze weer echt naar buiten gaan en dat uw dochter of zoon niet “het laatste kind in het bos” is.’ |
![]() |
Dieuwke Hovinga: van deadline naar lifeline Alterra-rapport Wageningen:Verkenning kinderen en speelnatuur, 2008 Groene kinderopvang, 2008 |
![]() |